Český jazyk

12. a 13. 3.

SLOVA PŘÍBUZNÁ

- jsou slova, která mají společnou část slova - kořen

- viz uč. str. 70

- PS str. 5/ cv. 2, 3, 4


PSANÍ SOUHLÁSEK UVNITŘ A NA KONCI SLOV

- doplňovaná slova si děti odůvodní vždy slovem v jiném tvaru, např. šroub, nejlépe dva (šrouby), nebo mnoho (šroubů), popř. zdrobnělinou (šroubek, šroubeček)

Děti si budou při psaní říkat: např. klubko napíšu b, protože je mnoho klubek

- uč. str. 71

- PS str. 6 celá


ČTENÍ, PSANÍ

12. 3.

- PÍS str. 8

- ČÍT str. 98, 99


16. - 20. 3.

Celý týden se budeme věnovat dvojicím párových souhlásek. Procházej si cvičení v učebnici, čti a doplňuj nahlas (ideálně s kontrolou rodiče, prarodiče nebo staršího sourozence), příp. můžeš psát na fólii, kontrolu pak provede dospělý. Pokud nestihnete vše v učebnici, nevadí, důležitý je PS, kde si procvičíte i psaní.

16. 3.

- uč. str. 72, 73

- PS str. 6 - dodělej, pokud nemáš vše hotovo

- TMS str. 35/ cv. 4

- TMS str. 19, 20 - kdo ještě nemá, při volné chvilce postupně doplňte během celého týdne

ČT/PS: PÍS str. 9 (diktát slov nepiš, do vět zkus doplnit jména dětí z naší třídy), str. 10

            ČÍT str. 100 - 101

            Pokud si místo čítanky budeš číst svou knihu, nevadí. Důležité je, abys každý den aspoň chvilku četl(a) a věděl(a), o čem čteš.

17. 3.

- uč. str. 74, 75

- PS str. 7

ČT/PS: PÍS str. 11

             ČÍT  str. 102 - 103

18. 3.

- PS str. 8 + procvičování


Budu také postupně vkládat odkazy na procvičování, které samozřejmě není povinné, má dětem učení a procvičování zpestřit :-)

  • Párové souhlásky

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/parove-souhlasky

  • Tvrdé a měkké souhlásky

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/pod-hladinou-more/cviceni1.htm

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/motyli-louka/PSAN%C3%8D%20Y-%C3%8D%20PO%20TVRD%C3%9DCH%20A%20M%C4%9AKK%C3%9DCH%20SOUHL%C3%81SK%C3%81CH.pps

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/pravopisny-trenazer/cviceni.html


19. 3.

Pokud máte možnost, využijte nabídky nakladatelství Nová škola (máme od něj učebnice do ČJ, písanku a uč. AJ), které zdarma zpřístupnilo svoje interaktivní učebnice na stránkách http://ucebnice.online/ . Dětem určitě zpestří práci, jsou tam různá cvičení, dá se tam i vepisovat. 

- uč. str. 76, 77 - na straně 77 si pozorně přečti a zkus zapamatovat slova ve žlutém rámečku

- PS str. 9

ČT/PS: PÍS str. 12

             ČÍT  str. 104

20. 3.

- uč. str. 78

- PS str. 10 (cv. 3 - tajenka je ŘEHOT KONĚ)

- TMS str. 34/ cv. 1 - pouze doplň

                        cv. 3

Dobrovolné pracovní listy k vytisknutí a vybarvení:

23. 3.

Všechny děti a samozřejmě i rodiče moc chválím, z toho, co jsem viděla se zdá, že jste nové učivo hezky zvládli a rozumíte mu. Teď nás bude čekat procvičování, abyste si to všichni ještě lépe zapamatovali.

- uč. str. 79: - cv. 1, 2 - ústně projít - nezapomeňte si každé slovo zdůvodnit jiným tvarem nebo zdrobnělinou

- PS str. 11: cv. 1 - doplň vhodnou souhlásku

                     cv. 2 - z nápovědy vyber správné slovo a doplň, vzniknou ti říkanky

                     cv. 3 - doplň správné souhlásky a připiš roční období, které popisují

ČT/PS: ​PÍS str. 13 (diktát slov nemusíš)

             ČÍT str. 105


24. 3.

- uč. str. 79: cv. 3 ústně

- PS str. 12: cv. 1 - zopakuj si tvrdé a měkké slabiky a správně doplň

                     cv. 2 - doplň a napiš povolání

                     cv. 3 - napiš slova opačného významu

                     cv. 4 - správně vybarvi

ČT/PS: PÍS str. 14

             ČÍT str. 106


25. 3. + 26. 3.

- uč. str. 80 – ústně projít, pokud chcete, můžou vám rodiče cvičně nadiktovat jeden z diktátů ve cv. 8

- PS str. 13: cv. 1, 2, 3 ,4 (slova příbuzná musí obsahovat společnou část slova ryb), cv. 5 spoj vždy dva tvary stejného slova, kdo chce, může si obrázek i vybarvit

- TMS str. 34/ cv. 2 - doplnit

27. 3.

- uč. str. 81 – pozorně si přečti bajku a ústně udělej cvičení 2, 3, 4. Bajka je příběh, kde se zvířata chovají jako lidé a mají lidské vlastnosti. Bajku jsme četli i v čítance na str. 81 (Liška a čáp)

ČT/PS: PÍS str. 15

             ČÍT str.107



30. 3.

Chtěla bych požádat rodiče, kteří se mi za celou dobu domácí výuky ještě neozvali, aby tak učinili co nejdříve. Potřebuji být v kontaktu se všemi z Vás. Mockrát děkuji rodičům, kteří se mi ozývají, posílají nafocené sešity s úkoly, zprávy, jak se děti mají, jak jde učení..., jsem za to moc ráda!

Také upozorňuji, že budu postupně umazávat starší úkoly.

Všechny vytištěné a vypracované listy do všech předmětů, prosím, zakládejte, děti je pak přinesou do školy (i ty dobrovolné, odměna v podobě jedničky je určitě nemine J). Děkuji.

Moji milí žáčci, chtěla bych si ověřit, jak jste zvládli nové učivo – párové souhlásky, proto jsem si pro vás připravila testík, který si napíšete samostatně, a rodiče mi ho vyplněný pošlou na email nebo whatsapp (pokud to půjde, do středy 1. 4.). Pokud by u někoho byl problém s vytisknutím nebo následným zasláním, ozvěte se mi. Ničeho se nebojte, chci se jen přesvědčit, jak jste učivo doma zvládli.

- napište si opakovací test

Nebo stáhněte v pdf:

- Slova se slabikami dě, tě, ně

Nejprve si zopakuj, jak tyto slabiky píšeme – háček je nad e – ě (vyslovujeme ď-e, ť-e, ň-e, ale píšeme dě, tě, ně) a pamatuj na to.

-uč. str. 82/ cv. 1, 2, 3 – ústně

- PS str. 14/ cv. 1, 2 (připomínám, že když doplňujete, píšete buď malá psací, nebo malá tiskací písmena, velká jen u jmen nebo na začátku vět)

ČT/ PS: PÍS str. 16

              ČÍT: str. 108


31. 3.

- uč. str. 82/ cv. 4, 5 – ústně

- PS – str. 14/ cv. 3, 4, 5

- TMS – str. 25/ cv. 1 – doplnit 2 sloupečky slov

- online procvičování slabik dě, tě, ně najdeš v sekci Procvičování

ČT/ PS: PÍS str. 17

              ČÍT  str. 109


1. 4.

- uč. 83/ cv. 6 – pojmenuj obrázky a slova napiš do sešitu „Český jazyk“

              cv. 7, 8 – ústně

-PS str. 15/ cv. 1 – správně doplň, cv. 2 (srdce, žaludek, nohy), cv. 3 – dopiš