Matematika

11. 5.

- zopakuj si násobky dvou a tří (můžeš použít i lístečky, které jsme si spolu udělali minulý týden a naskládej je za sebe od nejmenšího a pak i od největšího)

- M str. 52/ cv. 5 – vypočítej, všímej si dvojic příkladů vedle sebe

                    cv. 6 – doplň do květin správná čísla

- MATR str. 7/ cv. 20, 21

- do velké trojky dopiš postupně násobky tří a vystav si někam, kde budeš mít přehled násobků na očích

- posílám i skládačku na násobení třemi, rozstříhej a procvičuj:


12. 5.

- procvič si násobky tří:

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/3/najdi-vetrelce/pocitame.html

- zopakuj si násobení a dělení třemi:

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/3/pocetni-trenazer/nasobeni-a-deleni/priklady.html

- M str. 53/ cv. 1 – 4 – vyřeš slovní úlohy, zapiš příklad a vypočítej. Dej pozor, jak budeš počítat, najdeš tam nejen násobení a dělení, ale i sčítání a odčítání.

                    cv. 5 – doplň správné symboly

                    cv. 7 – vypočítej, nezapomeň, že nejdřív počítáme vždy příklad v závorce


13. 5.

- M str. 53/ cv. 8 – doplň správné znaménko, aby vznikl pravdivý příklad

                    cv. 6 – na papír si napiš násobky dvou, pod ně násobky tří a zakroužkuj čísla, která najdeš na prvním i druhém řádku, a ty vypiš na řádek do matematiky (jsou to společné násobky 2 a 3, čísla, která se dají dělit dvěma i třemi)

                    cv. 9 – vypočítej samostatně

-skládačka na procvičování dělení třemi – rozstříhej  a skládej příklady a správné výsledky:


14. 5.

- M str. 54/ cv. 1 – vypočítej samostatně

                     cv. 3 – vypočítej nejprve příklady a pak výsledky porovnej

                     cv. 4 – škrtni číslo, které nepatří do řady čísel

                     cv. 9 – do tabulky napiš, který násobek mezi ostatní nepatří a který tam naopak chybí

- ve výuce na skype uděláme zbylá cvičení společně


15. 5. + 18. 5.

- MATR str. 8/ cv. 24 – čísla násob třemi

                         cv. 25 – dopiš čísla, každé třetí vybarvi (násobky tří)

- pracovní list na procvičení násobilky tří, práci si rozdělte do obou dnů. Děti, vypracujte samostatně, rodiče prosím o vyfocení či oskenování a zaslání do úterý 19. 5. Děkuji.


19. 5.

- dnes a zítra se budeme věnovat geometrii, nejprve si společně na skype připomeneme, co už znáte

- M str. 76/ cv. 1 – změříš výšky jednotlivých komínů, zapíšeš, zkus odpovědět na otázku a odhadnout šířku komínů

                      cv. 2 – změř délky úseček a seřaď je

                      cv. 3 – vypracuj úkol podle zadání


20. 5.

- pokračujeme v geometrii

- M str. 77/ cv. 1 -  změř obě úsečky a zapiš

                     cv. 2 – dorýsuj správně úsečky podle zadání

                     cv. 3 – spoj body podle zadání a pak spoj mezi sebou ještě body B a C, C a D, změř délky narýsovaných úseček


21. 5. + 22. 5.

- Seznámení s jednotkami hmotnosti a objemu

- Hmotnost

- Popřemýšlej, co všechno se může vážit na kilogramy

- Podívej se, jakou máte doma váhu – kuchyňskou, osobní... a jaké množství je 1 kilogram (mouky, cukru apod.)

- PS str. 55/ cv. 1 – prohlédni si obrázek se starou váhou, která se dnes už nepoužívá

                     cv. 2 – vypočítej příklady, nezapomeň k výsledku dopsat jednotku – kg

                     cv. 3, 4 – můžeš si zapsat příklad a napiš výsledek

                     cv. 5 – 1. tabulku = ceník rybízu zkuste dopsat, jsou to násobky č. 5 (počítejte přičítáním – 5 + 5 + 5…..), 2. tabulku = ceník brambor nechám dobrovolně ( 1kg stojí 7 Kč)

- Objem

- Popřemýšlej, co vše se může měřit na litry

- Podívej se, jaké množství je 1 litr (např. olej, ocet apod.)

- PS str. 55/ cv. 6

                     cv. 7 – nepište do sešitu, jen napište příklady a vypočítejte

                     cv. 8 – vypočítej (ceník netvoř)

- komu zbyde čas, zopakuje si sčítání a odčítání do 100 a násobilku:

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-B/pocetni-trenazer/scitani-s-prechodem-pres-desitku-typ-2/priklady.html

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/3/pocetni-trenazer/nasobeni-a-deleni/priklady.html


POKYNY PRO DĚTI ZŮSTÁVAJÍCÍ NA DISTANČNÍ VÝUCE

25. 5.

 - ve škole budeme opakovat násobilku 2 a 3, zopakuj si také

- MATR str. 7/ cv. 22

             str. 9/ cv. 28

              str. 11/ cv. 33


26. 5.

- MATR str. 9/ cv. 27

             str. 10/ cv. 30

             str. 12/ cv. 36 


27. 5.

​- MATR str. 10/ cv. 29, 31

              str. 11/ cv. 34

- PL na sčítání a odčítání do 100 – každý den vypočítej  samostatně 1 sloupeček, pak pošlete vyfocené


28. 5.

Násobilka 4

Vyvodíme si násobky čísla 4.

Připrav si 40 předmětů a sešit z M – napiš si tam nadpis NÁSOBILKA 4

Budeme postupovat stejně jako u násobilky 2 a 3. Postupně budeš tvořit hromádky po čtyřech a budeš zapisovat příklady pod sebe:

- 0 hromádek po 4, zapíšeš 0 . 4 = 0

- 1 hromádka po 4, zapíšeš 1 . 4 = 4

- 2 hromádky po  4,              2 . 4 = 8

……. postupně dál až po

- 10 hromádek po 4,           10 . 4 = 40

Výsledky příkladů = násobky 4 si  vypiš vedle sebe na řádek (můžeš barevně) a postupně se je nauč zpaměti.

Komu se násobky lépe učí s básničkou, tady je:

- M str. 56/ cv. 1, 2

- vypočítej 2. sloupeček v PL


29. 5.

- zopakuj si násobky čísla 4

- M str. 56/ cv. 3, 4

- MATR str. 16/ cv. 45

- do velké čtyřky vepiš postupně násobky a dej si ji někam, kde ji budeš mít na očích, násobky se ti budou lépe pamatovat

Kdo chce, může příklady na násobení trénovat na skládačce:

- samostatně vypočítej poslední 3. sloupeček na PL a rodiče prosím o zaslání, děkuji


1. 6.

- Moji milí druháčci, přeji vám všechno nejlepší k dnešnímu svátku všech dětí!

- posílám slona pro štěstí k vybarvení a zopakování násobilky, kdo bude chtít  :-)

https://www.detskestranky.cz/wp-content/uploads/2016/02/Slon%C3%AD-n%C3%A1sobilka.pdf

- zopakuj si řadu násobků 4, děti ve škole už je dobře umí, vy mi je vyjmenujete v úterý a ve čtvrtek při výuce na skype

- M str. 57/ cv. 1, 2, 3

                     cv. 4 – do sešitu – zkrácený zápis, znázornění, výpočet, odpověď


2. 6.

 - M str. 57/ cv. 5 – do sešitu

                      cv. 6

        str. 58/ cv. 1, 2


3. 6.

- M - zbytek str. 58

- MATR  str. 17/ cv. 47

- kdo by si chtěl procvičit i během týdne násobilku 4:

https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-4 


4. 6.

- M str. 59/ cv. 1, 2, 3, 4, 5


5. 6.

- M str. 59/ cv. 6, 7

       str. 60/ cv. 1, 2, 3


8. 6.

Prosím rodiče o přečtení e-mailu, který jsem Vám poslala, děkuji.

Zítra, tj. v úterý 9. 6. proběhne poslední výuka po skype. Děti si připraví M, učebnici ČJ, AJ, pouzdro, tabulku a fix.

Skupiny:

10:00 - Adam, Lucka, Venďa, Roman, Míša

10:30 - Ondra, Tom, Marťa M., Laurinka

11:00 - Anetka, Kubík, Štěpánka, Kája

11:35 - telefon Jirka


- M str. 60 – zbytek strany – cvičení jsou tam špatně očíslovaná (poslední cvičení – čtvercová síť – dobrovolně)

- PL na procvičení násobilky 4 – děti vypracují samostatně a prosím o zaslání, děkuji


9. 6.

- M str. 61/ cv. 1, 2, 9, 8 ( 5 příkladů na násobení, 5 na dělení), slovní úlohy si vysvětlíme a uděláme na skype


10. 6.

Násobilka 5

- vyvodíme si násobky čísla 5

- připrav si 50 předmětů a sešit z M – napiš si tam nadpis NÁSOBILKA 5

- budeme postupovat stejně jako u násobilky 2, 3 a 4. Postupně budeš tvořit hromádky po pěti a budeš zapisovat příklady pod sebe:

- 0 hromádek po 5, zapíšeš 0 . 5 = 0

- 1 hromádka po 5, zapíšeš 1 . 5 = 5

- 2 hromádky po  5,              2 . 5 = 10

……. postupně dál až po

- 10 hromádek po 5,           10 . 5 = 50

Výsledky příkladů = násobky 5 si  vypiš vedle sebe na řádek (můžeš barevně) a postupně se je nauč zpaměti.

Komu se násobky lépe učí s básničkou, tady je:

- M str. 62/ cv. 1, 2


11. 6.

- zopakuj si násobky čísla 5

- M str. 62/ cv. 3, 4

- MATR str. 18/ cv. 50, 51

- do velké pětky vepiš postupně násobky a dej si ji někam, kde ji budeš mít na očích, násobky se ti budou lépe pamatovat

Kdo chce, může příklady na násobení trénovat na skládačce:


12. 6.

- M str. 63/ cv. 1, 2, 3, 4


15. 6.

- M str. 63/ cv. 5, str. 64/ cv. 2, 3, 5 (cv. 4 dobrovolně)


16. 6.

- M str. 65/ cv. 4, 5, 6, 7


17. 6.

 - M str. 65/ cv. 8, str. 66/ cv. 1, 2, 3, 4, 5


18. 6.

- M str. 66/ cv. 6, 7, str. 68/ cv. 1, 2


19. 6.

- M str. 67/ cv. 1, 2

Příští týden už úkoly zadávat nebudu, zbylá cvičení můžeš využít na prázdninové procvičování, stejně tak i MATR.